onsdag 3 november 2010

Julmusik

Jag längtar tills jag legitimt kan lyssna på julmusik! Testade lite idag med några jullåtar, men det kändes inte alls rätt. Från mitten av november är det okej, då börjar julmarknaderna här så då får jag rätt känsla när jag lyssnar på julmusik.

För två år sedan var vi i Thailand de två sista veckorna i november och då hade det känts superfel att lyssna på julmusik, men på planet hem läste jag min medhavda jultidning och lyssnade på julmusik. Och när det dessutom var över en halvmeter snö på Arlanda så var julkänslan på topp!

Får vänta med julmusiken två veckor till... Och då gärna O Helga natt med Tommy Körberg.

4 kommentarer:

  1. Sv: Ja, precis, fredagkvällen kanske är lite mindre folk iaf...eller man kan ju hoppas iaf:)

    SvaraRadera
  2. SV: inga problem ;) men det verkar inte funka? :( komplicerat det där! Hoppas du får till det :)

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det inte känns rätt att lyssna redan.. helt fel med julmusik då det inte finns glitter, tomtar och julgranar runt omkring...

    SvaraRadera
  4. Jag har tjuvlyssnat lite på Spotify men du har helt rätt, den rätta julkänslan infinner sig inte ännu, men snart så!

    SvaraRadera