fredag 3 december 2010

Fullt ös och julbak

Det har varit fullt ös sedan vi hämtade min bror och brorsdotter vid tåget i förmiddags. Julia har varit på gång att somna några gånger men sedan har hon gått i 120 igen. Hon fyller 3 år i mars och är en livlig tös!
Förutom lek så har vi bakat julgodis tillsammans, vilket har varit jättemysigt. Vi gjorde glöggbollar, som är som kokos/chokadbollar men med glögg i, väldigt gott. Övriga bilder är på julgodiset jag gjorde igår. Den ena är en cornflakes/sirap/kakao osv-röra med smält choklad på (väldigt god!). Vill ni ha receptet till något av det? Kan lägga upp det senare i så fall.

Nu tvärsomnade Julia i soffan så nu är det lugnt i en timme innan det blir fullt ös igen. Min bror är på en väns disputation och Emma har inte kommit än, så bra övning för oss!
Längtar till julmarknaderna och julmyset imorgon!


 
 

4 kommentarer:

  1. Sv: Hihi, jaa det gör jag:) Så himla mysigt ni ser ut att ha, blir allt lite avundsjuk! Men kan förstå att det är intensivt, man behöver pausa då och då;D Detsamma, men det tvivlar jag inte på att ni får!

    SvaraRadera
  2. Känner igen ruschet från när barnen var små. Av eller på var vad som gällde.

    Godiset i plastlådan ser mumsigt ut. Någon slags toffe´ eller? Recept? Jatack. :-)

    SvaraRadera
  3. Glöggbollar lät ju riktigt härligt! du har ingfet recept du kan tänka dig att dela med dig av? :)

    SvaraRadera