tisdag 14 december 2010

Matfördelning på jul

Nu när vi vet att Markus är ledig på julafton så har Markus syster Linda och jag gått igenom de olika ansvarsområden som finns i matkategorin på julafton. Vi blir, förutom jag själv, min mamma och pappa, eventuellt mormor och morfar, Markus + hans föräldrar och syster med man och tre barn, Lindas mans föräldrar samt en amerikansk tjej (hon var syster i värdfamiljen Lindas man bodde hos när han var i USA). Nu försöker vi fördela arbetet så gott det går på oss alla.

Hittills har vi (Markus, jag och mina föräldrar) Markus hemmagjorda glögg, den vegetariska maten, olika ostar, Västerbottenostpaj, rödbetssallad, julgodis och potatis. Det blir ett riktigt knytkalas med så många inblandade, varav några aldrig har träffats. En helt klart olik julafton mot alla tidigare år!

Vi åker till Linda efter Kalle Anka, så första halvan blir lugn hemma med Markus, mamma och pappa (ev. mormor och morfar) och andra halvan livlig med alla andra.

Hur ska ni fira?

Bilderna är ifrån förra julen, hos min bror;






 

3 kommentarer:

  1. Oj vad många ni blir. Vi kommer att fira hemma hos mina föräldrar. Så vi blir mina föräldrar, min mormor och morfar, min syster och hennes kille, min bror, jag och maken och vår dotter

    SvaraRadera
  2. Knytkalas är bra, här firar vi lugnt och åker inte mellan olika ställen :)

    SvaraRadera
  3. Vad mågna ni blir, det blir säkert roligt!
    På julafton ska vi vara hemma, de som kommer hit är min pappa, min bror och hans sambo (min mamma är död) på juldagen kör vi till makens föräldrar, dit kommer hans syster med hennes man och deras barn. På annandagen åker vi till min mormor och morfar.

    SvaraRadera