tisdag 13 december 2011

Fantastisk julkonsert!

Oj, oj vilken vacker julkonsert vi var på ikväll! Jag hade inte hört mycket Anna-Lotta Larsson eller Göran Fristorp innan så jag förstod inte vad som komma skulle. Men oj vilka pipor de hade! De hade även en jätteduktig kör med på vissa låtar och allt blev väldigt effektfullt. Tårarna sprutade på både min svägerska Emma och mig då och då. Framför allt var det O helga natt och Hallelujah som berörde mig, två fantastiska låtar. Och när det framförs av någon med riktiga röstresurser, då blir jag tagen.
Anna-Lotta är född här i Karlstad men uppväxt på samma gata som min svägerska, i lilla Öjebyn i Piteå. Emmas pappa har även sjungit och spelat med både Anna-Lotta och Göran, så det är roligt! 


5 stjärngossestrutar av 5 möjliga.





3 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillade konserten och att den framkallade sånna känslor! :)

    Sv.. åh, du bara MÅSTE se greveholm :) annars missar du något riktigt bra.. den är så himla bra och det händer grejer i den hela tiden - ett riktigt äventyr! :) Det är den perfekta kalendern i mina ögon. Nu har jag ju en "relation" med den sen jag var 7 år gammal, men den har ju också vunnit "bästa julkalender genom tiderna" omröstningar gång på gång :)

    Så se den! Ska finnas på youtube, alla avsnitt. Men bästa känslan är om du har dvd. Nästa år kommer uppföljaren dessutom, på tv! Så pass poppis är den :) Mer än en kalender i mina ögon!

    Jag gillade luciakonserten!! :) Den var riktigt mysig, vi satt o såg hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Jag har aldrig vart på en julkonsert men det är kanske något jag borde göra :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha nej vi hoppar väl inte över juldagen egentligen men räknar inte in den som firande med släkt och såvidare :) Lille julafton blir hemma hos mig med lite delar från mammas släkt plus vänner, och julafton hos mormor med mammas hela släkt, och annan dagen hos mamma med min pappas släkt... Juldagen är inte planerad än, och det känns skönt på ett sätt :) Kanske lite julmys med de man vill träffa bara. Inga måsten :) Eller utgång. Jag vet inte hur det är i Karlstad men här i Helsingborg är juldagen årets största dag att gå ut och festa. "Hemvändardagen"... Så mkt folk ute att man knappt kommer in någonstans :P
    Hur firar du? Med släkt alla dagarna? :)

    Och du måste kolla in Mysteriet på Greveholm, den är verkligen mysig. Och rolig. Fast jag vet inte om tjusningen ligger i att jag minns den så väl från när jag var liten eller ej. Om du ser den får du berätta vad du tyckte :) Kram!

    SvaraRadera