söndag 4 december 2011

Julkonsert i Domkyrkan

Idag var min bror och jag på julkonsert i Domkyrkan här i Karlstad. Jag blev inte överväldigad, det blev jag inte. Det jag ser som ett minus med väldigt duktiga körer är att det ofta blir FÖR avancerat för mig. Den första halvtimmen var en kavalkad av 'carols' som jag aldrig hört och jag fattade inte när låtarna började och slutade, och det var för mig bara massa stämmor och jag hade svårt att fokusera och höra melodier och något tema i låtarna. Och sedan när det väl kommer låtar man känner igen så har de gjort om dem så mycket att det såklart är jättefint rent tekniskt, men det tilltalar mig inte lika mycket. Jag gillar mest de klassiska, traditionella julsångerna som O helga natt, Stilla natt, Ave Maria osv. Men det var mysigt och vackert i vilket fall, även om det inte helt föll mig i smaken.

 

1 kommentar:

  1. Åh, trist det inte kändes sådär magiskt som det ska kännas! Bättre lycka nästa gång :)

    Sv: ååh, palt som är så gott! Men det är en enorm skillnad på palt och palt! Jag köper aldrig färdig palt i kyldisken, den smakar helt annars. Det ska vara äkta mormorspalt :) den som mamma tagit över och börjat göra. Vissa andvänder också olika mjölsorter, det gör stor skillnad! :) Men så finns det ju givetvis dom som inte gillar det alls, oavsett märke och mjölsort :) det är nog lite vanesak också, om man vuxit upp med det!

    Ja, det går absolut att flytta bloggen! Tyvärr sker det ju manuellt, man får "kopiera och klistra in" varenda inlägg, så det tar ju sin tid! Men delar man upp det är det lätt värt det i slutändan! :) Och förstår att du vill byta namn då du flyttat! Det går nog inte annat än att byta adress tror jag, men det funkar ju fint :)

    SvaraRadera